Jumaat, 18 Mac 2011

Tsunami, nuklear meletup,rediasi,salji,amaran untuk umat manusia

Umpama dilanggar garuda. Itu perumpamaan tepat bagi menggambarkan kemusnahan teruk yang melanda wilayah timur laut Miyagi iaitu satu daripada empat wilayah terjejas akibat gempa bumi dan tsunami yang genap seminggu hari ini.
Daerah Natori dalam wilayah itu adalah paling teruk terjejas dan ada beberapa kampung kini hanya tinggal nama dalam peta Jepun selepas semua itu lenyap sekelip mata sebaik berlaku bencana.

Di daerah ini saja, 2,000 mayat sudah ditemui manakala lebih 10,000 daripada 930,000 orang dilaporkan hilang.
Usaha mencari dan menyelamat juga agak perlahan kerana keadaan cuaca sejuk hingga mencecah suhu -4 darjah di bawah tahap beku.

Setakat ini, puluhan ribu rumah penduduk dalam lingkungan 10 kilometer dari pantai ranap dibadai tsunami dianggarkan setinggi 10 meter.

Mengikut statistik terkini dikeluarkan pihak berkuasa Jepun, 10,000 mayat sudah ditemui di empat wilayah berkenaan manakala jumlah mereka yang hilang masih belum dapat dipastikan tetapi dianggarkan berjumlah lebih 20,000 orang.(sumber dari utusan online) kreadit pada utusan malaysia
 Allah mahu manusia berfikir, sejauhmana kehebatan teknologi manusia berbanding kudrat-Nya. Berfikir tentang asal usul kejadian manusia dan siapa penciptanya.  Apa yg amat dikesali ramai yg melihat situasi ini hanya sebagai bencana alam semulajadi...ada juga yg bersorak tanpa simpati...ada juga yg tidak mghiraukan langsung spt tiada apa2 yg terjadi...jika kekuasaan Allah tidak dilihat dgn mata hati...ada tanda2 bahawa hati kita lebih gelap dr asap yg sgt hitam....Tiga perkara...pertama.. balasan orang yg tidak mengesakan Allah..kedua.. menguji hamba2 yg mengaku beriman kpd Allah. Ke tiga..peringatan utk orang2 yg masih Allah berikan peluang utk bertaubat. Sedarlah! kta insan yg terpilih dan masih ddiberi peluang.

Pembangunan & perancangan memajukan negara 100 tahun..... "1" malam/hari boleh ditarik balik hanya kerana Allah mengkehendaki.."kun fayakun"maka terjadi lah IA.hingga hilang hasil kepintaran ciptaan manusia sekelip mata.

 Sesungguhnya kekuasaan Allah jauh melebihi kepintaran manusia. Peringatan buat diri ini. Pelabuhan dunia kian hampir
Ini video semasa loji Nuklear Fukushima meletup akibat gempa bumi
Oleh itu pihak Jepun  harus hidup dalam risiko dan bahaya dari kesan  tenaga nuklear tu. Gempa bumi dan tsunami yang baru baru ni telah menyebabkan satu loji nuklear telah meletup dan kini Jepun terancam bila satu lagi loji dijangka akan meletup jugak.(video dari blog Nuriz kredit kepada empunya video)

 
‎1:Earthquake
2:Tsunami
3:Radiasi
4:Salji

Masyallah.. maha bijaksana Allah mahu menurunkan musibah d mana2 Negara yang di kehendaki.kesan2 sampiangan radiasi yang bepunca dari kepintaran manusia sendiri menciptanya. (sumber dari google)
Akan berlaku simptom ketidakstabilan pergerakan akibat serangan di otak. Banyak lagi sebenarnya bahaya kesan radioaktif contohnya kanser, boleh membawa maut, sel darah putih menurun, pencemaran alam sekitar, hidupan laut pun akan mati jika tercemar di laut, dan kemandulan dan kecacatan. Kesan jangka panjang ialah yang paling ditakuti seperti penyakit kanser tiroid . kisah2 ini telah wujud sejak zaman nabi2..cuma teknik dan kaedah yg berbeda.pengalaman kemusnahan perang dunia pertama,jepun mampu bangun dlam masa yang singkat..bencana alam sekali lagi memusnahkan sebahagian bumi jepun & jepun masih bertahan,teknologi cangih tidak mampu melawan kuasa Allah kerna ianya pinjaman..Semoga semangan dulu masih bersama rakyat jepun,ketabahan mereka bersama dengan hidayah Allah yang MAHA BESAR .amin semoga kita semua rakyat Malaysia dan seluruh umat ISLAM di DUNIa cepat sedar dan menginsafi diri betapa Dunia di akhir zaman, terlalu tua .walaupon secanggih mana pon teknologi ciptaan manusia, tidak akan dapt menandingi ciptaan ALLAH SWT.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI