Selasa, 20 November 2012

KOLAGEN RUMPAI LAUT SABAH FUNGSI DAN KHASIATNYA

RUMPAI LAUT SEMULAJADI SABAH (PURE MARINE COLLAGEN) FUNGSI DAN KHASIAT: >>>

1) Laraskan BERAT BADAN dan HORMON, peningkatan PAYUDARA.
 2) anti-bakteria, Pemecatan TOKSIN.
 3) Menghilangkan SEMBELIT
 4) Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
 5) MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan) Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat),perbaiki masalah kejatuhan penjagaan KULIT dan RAMBUT,kurangkan KEDUTAN ,TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
 6) Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
7) Membantu meningkatkan METABOLISME.
 8) Meningkatkan fungsi stomatch (PERUT).
9) Membantu Menghapuskan nefritis, Artritis, basal.
 10) MENGUATKAN saluran darah, mengurangkan penyakit sendi, kecacatan Kolagen, Darah badan dan Purpura haemorrhagica.
 11) Meningkatkan PEREDARAN DARAH, Dingin dan mencegah sakit bahu dan GOUT

12) Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
 13) SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang. 14) Mencegah ANEMIA
 15) Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya
 16) Menormalkan fungsi kelenjar tiroid.


 KAEDAH PENYEDIAAN Cara Penggunaan :
 1. ambil kolagen dalam segenggan (angaran 100gm  , Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali .boleh basuh dgn air limau untuk hilangkan bau hanyir.(yg hanyir ni power lagi ummppp)
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman
3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
4. Campur dengan 2. liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus dalam api sederhana dalam 30 – 40 minit.
5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais (stok untuk ,4 minggu begantung atas pengunaan klu 100gm klu nk wat masker dn skrub dlm 3 minggu lbih) – simpan segumpal kolagen mentah yang telah direbus tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker. Cara Pengambilan :
 1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong –1 @ 2 Sudu (selepas bangun tidur ,petang sebelum sarapan & sebelum masuk tidur).nak makn 3 kali @ 2x sehari pon boleh.
 2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 2 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah 3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)

 Cara Menggunakan Masker :
 1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas
 2. Sapu rata gumpalan kolagen tadi di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)
 3. Biarkan lebih kurang 20minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci. *Selepas itu anda akan merasa kulit anda lebih licin, bersih dan tidak kusam.

*PERHATIAN – PURE MARINE COLLAGEN INI HARUS DISIMPAN DI DALAM PETI AIS SELEPAS DI REBUS, UNTUK MENJAGA KESEGARAN COLAGEN.


PERHATIAN! *>>>

 Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita.. * Anda boleh juga ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong..


SOALAN SOALAN YANG BIASA DITANYASOALAN

 kalau orang mengandung boleh makan tak PMC ni? tak ada effect ke?
JAWAPAN : Boleh. sangat-sangat digalakkan lagi mengambil PMC untuk dapatkan nutrisi tambahan sambil menyihatkan bdan dan mencantikkan diri. Malahan ia akan mencantikkan kulit bayi anda. (seeloknya 4 bulan ke atas)
SOALAN :
 Saya sekarang mengandung dan tengah makan PMC tetapi muka saya masih berjerawat. Kenapa ya? JAWAPAN ;
 Ada 2 kemungkinan, pertama kemungkinanan badan anda tengah mengeluarkan toksin kerana salah satu kesan penggunaan PMC adalah mennyah toksikkan badan . Kedua, kemungkinan badan anda tidak memberi tindak balas terhadap PMC tetapi menyerapan PMC anda disalurkan pada bayi anda. Kekadang apa yg Si Ibu makan hasilnya tidak pada si ibu tetapi pada si Anak yang dikandung.

 SOALAN :
Ibu yang tengah menyusukan anak boleh makan tak ?

JAWAPAN :
 Ibu-ibu yang mengandung atau menyusukan mempunyai keperluan yang lebih tinggi bagi iodin sebagai mereka mesti membekalkan kedua-dua mereka sendiri dan anak-anak mereka. Linus Pauling Institute mengesyorkan 220 mcg iodin setiap hari semasa mengandung dan 290 mcg sehari semasa penyusuan. Jumlah ini mungkin berbeza bergantung kepada kesihatan anda dan kesihatan anak anda. Pembekal penjagaan kesihatan anda boleh menyediakan anda dengan cadangan tertentu.

 SOALAN :
 Kalau kanak-kanak boleh makan tak ?
 JAWAPAN
: Kanak-kanak antara umur 1 dan 14 memerlukan iodin kurang daripada bayi atau dewasa. Antara umur 1 dan 8, kanak-kanak memerlukan 90 mcg iodin setiap hari untuk kekal sihat. Kanak-kanak antara 9 dan 14 memerlukan 120 mcg sehari. Bayi memerlukan tahap yang lebih tinggi iodin, walaupun mereka dengan mudah akan mendapatkan ini dari susu ibu, dengan mengandaikan ibu tidak kekurangan. Bayi memerlukan 110 mcg sehari antara kelahiran dan 6 bulan umur. Bayi antara 6 dan 12 bulan memerlukan 130 mcg setiap hari.


SOALAN :
 Saya dalam masa MENOPAUSE , adakah selamat untuk saya makan PMC ini ?

 JAWAPAN : Iya, selamat dan disarankan untuk memakan PMC ini kerana PMC ini menstabilkan hormon bagi masalah yang di alami oleh sesetengah wanita yang tengah menopause

SOALAN :
 Saya dapati PMC boleh menghilangkan masalah KEPUTIHAN?...bagaimana ?

 JAWAPAN :
 Itu adalah benar. PMC bersifat sebagai ANTIKUMAN dan ANTIBAKTERIA dimana ia memnyah toksid badan dan menghilangkan semua masalah keputihan

 SOALAN :
 Apa beza PMC UNGU dengan PMC warna PUTIH ?

 JAWAPAN : Khasiat pada PMC ungu dan putih adalah sama kecuali PMC UNGU memiliki tinggi kandungan ANTIOKSIDA nya. Dimana ia bertindak sebagai agen penghalang radikal seperti pencemaran , habuk , asap rokok dan sebagainya. Ia juga bertindak sebagai agen awet muda.

 SOALAN :
Adakah khasiatnya bertukar sekiranya PMC dimakan atau diminum dengan bahan lain?
 JAWAPAN
: Tidak. khasiat di dalam PMC tidak boleh bertukar dengan sekadar campuran lain. Ia hanya boleh ditukar dengan haba yang sangat tinggi kerana ia bersifat PROTEIN.
 SOALAN :
 Yang mana satu betul bagi kuantiti air untuk rebus PMC?...lain penjual saya tengok lain kuantiti air yang disarankan untuk rebus PMC
JAWAPAN :
 Bagi saya semuanya betul. Rebuslah PMC mengikut kekentalan yang kamu ingin kan. ada pengguna lebih suka tebal PMC , jadi kurangkan kuantiti airnya. Ada pengguna lebih suka cair , jadi lebihkan kuantiti air semasa rebus PMC.

 SOALAN :
 Apa beza Pure Marine Collagen @ Rumpai Laut yg dijual ini dengan Kolagen yang banyak dipasaran. JAWAPAN :
 Pure Marine Collagen yang dijual ini dalam bentuk bahan mentah, maksudnya ia adalah asli tanpa sebarang bahan kosmetik yang banyak bahan campuran seperti bahan perisa dan pewarna.

 SOALAN :
 PMC ini ada kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia ? atau ada tanda Halal?
 JAWAPAN :
 Bagi saya PMC ini tidak perlu ada tanda halal atau kelulusan KKM. Seperti mana anda beli ikan masin kering , iya masih bahan mentah yang tidak perlu kelulusan KKM atau tanda halal sebab anda tahu ia halal dan untuk pastikan ia bersih anda perlu cuci sebersih-bersihnya untuk makan PMC. GUNAKAN TANPA WAS -WAS DAN IANYA BEBAS DARI BAHAN KIMIA.




JOM DAPATKAN SEKARANG DENGAN HARGA MAMPU MILIK DN PERJIMATAN..MURAH, JIMAT, BERKESAN DAN SUPER POWERR.ANDA HANYA PERLU BAYAR HARGA YANG DI PAMERKAN..FREEPOSTAGE
ADD SAYA DI FACEBOOK, PM ATAU SMS 019-8013761 (liza kolagen rumpai laut)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI