Selasa, 15 Mac 2011

sambal nenas ikan masin


Tekak ni teringin sangat nak makn ikan masin nenas, mula2 plan nak masak lemak ikan masin tp last minit tukar palan masak sambal ikan masin ennas lah sb anak2 suka besambal lagi2 yang bogsu cinonet tu..gemar betul smbal.ikan masin tu sukahati lah nak guna ikan masin pae pin asalkn jagn kan masin tamban udah le..cmne nk makn bnyk nor tulangnye.hehehehe.. sin saye sertakn resepi  ringkas sambal nenas ikan masin..

1 senduk lada kering yang di kisar
2 ulas bawang merah d tumbuk
1 ulas bawang putih di ketuk
1 ekor ikan masin talang atau apa saja yek ( di goreng dulu)
1/2 biji nenas separuh msak di potong sederhana
sedikit je udang kering di tumbuk
sedikit garam, 3 sudu gula dan sekikit pak aji kalau suka

caranya:

tumiskan ada kering di kisar beserta bawang putih dn merah hingga pecah minyak, masukkn gula, gram, udang kering di tumbuk dn nenas.kacau sebati,   akhir sekali masukkn ikan masin yang dh d gorneg, kacau sebati.dn sedia d hidnagkn mkn time panas2..gram tu kalau tak nak eltak pon tak pa sebab dah masin pon ikan tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI