SET KERONSANG HARGA BORONG RM 70 TIDAK TERMASUK KOS POS

SET KERONSANG HARGA BORONG RM 70 TIDAK TERMASUK KOS POS
keronsang liza mutiara sabah

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI

Khamis, 27 Disember 2012

Perbezaan PMC Violet dan PMC Kuning/Putih

 Khasiat pada PMC violet dan kuning (Gred AA dan Gred AAA) adalah sama kecuali PMC Violet memiliki kandungan ANTIOKSIDA yang tinggi, dimana ia bertindak sebagai agen penghalang radikal seperti pencemaran, habuk, asap rokok dan sebagainya, Ia juga bertindak sebagai agen awet muda.

PURE MARINE COLLAGEN VIOLET GRED AAA adalah tinggi ANTIOKSIDAnya. Bahan antioksida merupakan bahan kimia yang diperlukan tubuh untuk meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan yang ditimbulkan oleh radikal bebas terhadap sel normal, protein, dan lemak. Bahan ini menstabilkan radikal bebas dengan melengkapkan kekurangan elektron yang dimiliki radikal bebas, dan menghambat terjadinya reaksi berantai dari pembentukan radikal bebas yang dapat menimbulkan tekanan oksidatif. Ada beberapa bentuk bahan antioksida, di antaranya vitamin, mineral, dan fitokimia. pelbagai jenis bahan antioksida ini berkerja bersama dalam melindungi sel normal dan meneutralkan radikal bebas.

 KOLLAGEN RUMPAI LAUT...
DIKLASIFIKASIKAN KE 4 TERBAIK DUNIA,...
BERFUNGSI SEBAGAAI ANTI PENUAAN DAN MENCANTIKKAN KULIT SERTA MERAWAT BERBAGAI MASALAH DALAMAN...


pack combo dalam bekas pure marine collagen murah dan berbaloi

Rumpai laut mengandungi seperti alga mengandungi magnesium, vitamin A,C dan E, kalsium yang berfungsi melembutkan kulit, menguatkan jaringan sel kulit, membaiki serta menambahkan produksi kolagen dan elastik kulit. 

Tanaman bawah laut seperti alga, rumpai laut dan rumput laut merupakan bahan yang sesuai dan dapat diterima oleh badan dengan mudah sebab badan manusia sendiri terdiri daripada 50% air. 

Bahan rawatan yang berasaskan tumbuhan laut tidak menimbulkan kesan sampingan bagi mereka yang memiliki kulit sensitive. 

Ekstraknya mengandungi enzim dan antioksidan yang merupakan imunisasi dalam mengatasi pencemaran, sinar matahari dan melambatkan proses penuaan kulit.
packing bru pack kombo...1pack gred unggu + 1pack gred kuning + pamplet dn info2 serta free keychain SABAH rm........?? sms 019-8013761 untuk order.


untuk hasil yang lebih cepat , minum dengan vit c ..
model kolagen,,puteri bongsu ku dengan kolaksi kolagen2 rumpai laut nya.

my daughter..cute tak? pink2 lagi pipinya hasil minum kolagen rumpai laut dan msker 3x sehari.nak dapat kulit cantik pink2 mcm dia? jom try makan kolagen rumpai laut asli semporna sabah.bermula rm20 kegunaan 3,4 minggu anda  dapat kulit yg cantik dan cerah sekata. x perlu beli produk mahal2, hnya masker rumpai laut  yg murah, berbaloi dn penting sekali bebas dari bahan2 kimia dan pengawet

KOLLAGEN RUMPAI LAUT...
DIKLASIFIKASIKAN KE 4 TERBAIK DUNIA,...
BERFUNGSI SEBAGAAI ANTI PENUAAN DAN MENCANTIKKAN KULIT SERTA MERAWAT BERBAGAI MASALAH DALAMAN....

Ahad, 23 Disember 2012

jom order kolagen rumpai laut , asli dri semporna jimat dan berbaloi



JOM CANTIKKAN DIRI, SIHAT KAN TUBUH BADAN PAKEJ LENGKAP DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI DENGAN MENGAMALKAN RUMPAI LAUT MENTAH ASLI DARI SEMPORNA SABAH. ASLI 100% ..pernah keluar di majalah 3, Nona, panorama dan akhbar2 berita harian, kosmo serta utusan malaysia mengenai kebaikan dn khasiat rumpai laut dari semporna sabah yang di iktiraf oleh pakar2 dan saintis sebagai "KOLAGEN" amat bagus untuk merawat penyakit biasa hingga kronik dan kecantikan /kecerahan kulit.
tak perlu bebelanja lebih untuk kekal cantik dan sihat dengan hrga serendah rm30 (2pack) anda boleh guna selama sebulan lebih, amat jimat dan berkesan.yang paling penting ianya HALAL, bebas dari bahan2 kimia, pengawet, perisa dan pewarna.mentah asli dari laut jom order PM atau sms sya/whatsupp 019-8013761 pembelian 10pack dpt harga paling besttt .terima kasih.



Sabtu, 22 Disember 2012

kesan tindak balas /proses pemulihan pengguna kolagen rumpai laut


Apakah Krisis Pemulihan (Healing Crisis)?
Krisis pemulihan ialah suatu proses di mana badan seseorang melalui jangkamasa pembersihan dan pembinaan semula. Sebagai sebahagian daripada proses pemulihan, badan seseorang akan mula menyingkirkan sisa toksik yang telah lama terkumpul di dalam badan selama bertahun-tahun.dah bermacam2 benda masuk dalam tubuh kita, bahan2 kimia, pengawet, ubat2 hospital, lemak2 dan lain2.
Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami tanda-tanda dan gejala tidak selesa, dan ini diiktiraf sebagai krisis pemulihan. Dalam falsafah Perubatan Cina, pemulihan yang sebenar perlu sentiasa didahului dengan krisis pemulihan.
Mengapa Terjadi Krisis Pemulihan (Healing Crisis) Setelah Mengambil kolagen mentah rumpai laut ni?
Menurut Profesor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila seseorang mengambil supplement ke dalam diet, nutrien akan bertindakbalas dengan oksigen di dalam tubuh. Tindakbalas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan supaya bekerja lebih kuat untuk melakukan pembersihan, penghapusan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, pengimbangan, dan sebagainya.
Sebagai contoh, anda mungkin mengalami ruam kulit, lebih banyak pergerakan usus. Ini adalah tanda-tanda badan sedang melalui detoksifikasi.
Bayangkan jika badan anda adalah seperti paip besi berkarat, dan apabila anda masukkan ke dalam beberapa ejen karat atau pembersih paip. Pada permulanya, lebih karat akan keluar dari dinding paip (toksik). Ia akan nampak lebih teruk kerana kotoran telah membanjiri paip. Tetapi apabila semua karat telah dibersihkn, paip akan menjadi cantik dan bersih semula.



PROSES PEMULIHAN :
Antara proses penyembuhan makan kolagen rumpai laut >>
jangan risau, proses ini hanya di awal pengambilan sahaja
untuk membaik pulih badan yang sudah lama menyimpan banyak toksin
.(anggaran 1 hingga 2 minggu begantung pada tubuh badan seseorang
teruskan pengambilan kolagen jangan SKIP.
badan kita dah masuk macam-macam makanan , bahan-bahan kimia ,
rumpai laut berupaya membersihkan bahagian dalaman tubuh kita.
ia umpama detox membuang segala toksin dan lemak-lemak yang sudah tersimpan berpuluh-puluh tahun lepas.
anda akan dapat hasil yang memuaskan.
ada juga yang tidak ada langsung merasai proses ini.ia begantung pada individu
Jika sebarang healing crisis terjadi seperti demam, 
jerawat bertambah banyak, gatal-gatal di muka, batuk, berhingus akibat dari makan PMC,
jgn berhenti, terus kan sahaja....proses penyembuhan sedang berlaku.
ia mengeluarkan toksin-toksid di badan kita.
insyaALLAH selepas melalui fasa itu,anda akan dapat hasil yang anda harapkan.
P/S:Elakkan dari mengambil sebarang kaifen ye
untuk hasil yang maksimum amalkan mengambil bersama vit c 1000mg
Kesan tindakbalas pemulihan berkemungkinan akan di alami oleh pengguna seperti :
-Mengantuk,
-Sedikit keletihan,
-Sakit kepala,
_selesema dan batuk bekahak
Sedikit rasa sakit-sakit di tempat tertentu
(selalunya di organ yang pernah bermasalah dan sedang mengalami masalah.
-Keadaan ini berlaku kerana badan bertindakbalas dalam proses detox( badan membuang TOKSID).
-Bagi yang masalah RESDUNG.
pengguna kemungkinan akan berasa gatal mata, hidung berair dan berhingus,
ini terjadi kerana kesan tindakbalas positif dan ia hanya bersifat sementara.
-Ia BUKANLAH KESAN SAMPINGAN.
-Pengguna juga kemungkinan akan kerap membuang air kecil dn besar
GUNAKAN TANPA WAS-WAS
KOLAGEN MENTAH~ DARI SUMBER RUMPAI LAUT ASLI MENTAH SEMPORNA SABAH
100% asli, belum diproses, bebas kimia/racun, pewarna, pengawet, steroid, perisa
PERNAH KELUAR DI PANORAMA RTM,NONA DAN MAJALAH 3
SERTA DI AKHBAR2 KOSMO, METRO, BERITA HARIAN DAN UTUSAN MALYSIA 
MENGENAI KEBAIKAN DAN KAHSIAT RUMPAI LAUT SEMPORNA SABAH
E)TANDA PROSES PEMULIHAN:(healing crisis)
1-Keletihan/mengantuk (tubuh berasid, fungsi hati yang lemah)
2-sakit kepala/pening (tekanan darah yg tinggi,tanda detoxsifikasi)
3-deman dn sedikit keresahan (metobalisma meningkat, hormon tidak stabil)
4-kerap membuang air besar dan kecil (tanda detoxsifikasi/sisa toksin tekumpul dlm bdan)
5-kembung perut /bergas (tanda system penghadaman yang lemah)
6-ruam, gatal kulit , peluh berbau busuk .kelemumur dan bejerawat
(fungsi hati yg lemah, banyak toksin )
7-batuk, berkahak, selesema, bersin (anda mengalami resdung, fungsi hati yg lemah)
8-hidung berdarah( anemia/tidak cukp darah merah)
9-sakit di bahagian otot dan sendi(tubuh berasid, toksin tekumpol tempat yang sakit)
10-merasa lebih sakit di tempat yang terjejas(proses penyembuhan semakin cepat)
11-insomnia/hyperaktif (system sarap yang lemah)
12-haid tidak teratur,perubahan pada kitaran haid,gatal di punggung
Semakin banyak mengeluarkan lender
(akibat dri ketidakseimbangan hormone/sedang membetulkan hormon)
13-pening dan lapar(hipoglisemia/paras gula dalam darah yg rendah
Anemia tidak cukup darah merah)
14-loya , sembelit, sedu (system penghadaman yang lemah dn masalah hati)

Khamis, 20 Disember 2012

ASAL USUL SEJARAH RUMPAI LAUT

Sejarah rumpai laut di Malaysia bermula sejak tahun 1978 lagi di Pulau Karindingan, Semporna Sabah.

Ketika itu rumpai laut ditemui tumbuh secara semula jadi dan taburan rumpai laut tersebut telah ditemui oleh seorang penyelidik dari Universiti Hawaii iaitu Profesor Maxwell S. Doty.

Beliau telah membawa balik sampel rumpai laut ke makmal di Amerika Syarikat untuk tujuan identifikasi dan menamakannya sebagai Kappaphycus alvarezii.

Nama tersebut adalah sempena nama seorang ahli biologi dari Filipina iaitu Vicente Alvarez.

Selepas identifikasi tersebut, rumpai laut dari jenis Kappaphycus alvarezii diperkenalkan secara meluas di Sabah dan ia mula dikomersialkan pada tahun 1989.

Rumpai laut merah/unggu

Menurut Ketua Pengarah Jabatan Perikanan, Datuk Ahamad Sabki Mahmood, industri rumpai laut telah dikenalpasti dapat memberi sumbangan besar kepada ekonomi negara.

"Industri ini mempunyai nilai komersial berdasarkan kegunaannya sebagai bahan mentah bagi penghasilan produk farmaseutikal, kosmeseutikal dan nutraseutikal.

"Malaysia juga merupakan antara negara penyumbang kepada pengeluaran rumpai laut merah dari spesies Eucheuma dan Kappaphycus," ujarnya.

Beliau menyatakan demikian pada majlis pelancaran Pameran Rumpai Laut yang disempurnakan oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar di Tawau, Sabah baru-baru ini.

Khasiat rumpai laut sememangnya telah diketahui umum, ia kaya dengan vitamin A,C dan E serta memiliki peranan penting dalam pelbagai industri seperti makanan, tekstil, cat, perubatan dan sebagainya.

Pada tahun lalu pengeluaran rumpai ,laut ialah kira-kira 20,000 tan metrik bernilai RM60 juta.

Perusahaan tersebut kini telah menjadi sumber pendapatan kepada lebih 1,000 nelayan yang mengusahakan hampir 7,000 hektar kawasan pengkulturan rumpai laut di sekitar perairan Pantai Timur Sabah.

Daerah Semporna, Kunak dan Lahad Datu di Sabah merupakan kawasan yang amat sesuai untuk pengkulturan rumpai laut kerana kedudukannya di dalam kawasan Segitiga Batu Karang yang dikongsi antara Malaysia, Filipina dan Indonesia.

Malah, Sabah juga merupakan antara negeri yang memiliki pesisir pantai yang luas berbanding negeri-negeri lain di negara ini iaitu seluas 47,000 kilometer.

Menurut Noh, Jabatan Perikanan telah mengenal pasti lebih daripada 80,000 hektar kawasan perairan pantai Sabah yang berpotensi untuk dimajukan dalam projek pengkulturan rumpai laut secara komersial.

"Hari ini projek pengkulturan rumpai laut telah sedia menjadi salah satu landskap pembangunan sosio-ekonomi di perairan pa
ntai Semporna.

"Kementerian Pertanian sama ada di peringkat Persekutuan atau negeri sama ada begitu yakin menyambut tanggungjawab untuk menjayakan rumpai laut sebagai salah satu komoditi Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA)," katanya.

Namun, perusahaan rumpai laut oleh nelayan tempatan masih dilakukan secara kaedah pengkulturan tradisional dan begitu juga dengan pengendalian hasilnya.



Pengeluaran rumpai laut dijangka meningkat daripada 20 ribu tan metrik pada tahun 2010 kepada 39 ribu tan metrik pada tahun 2020 dengan kadar pertumbuhan sebanyak 10 peratus setahun

Bagi mencapai sasaran 39 ribu tan metrik pada tahun 2020, Jabatan Perikanan melalui Jabatan Perikanan Negeri Sabah telah merancang pembangunan yang tersusun melalui Zon Industri Rumpai Laut Negara

Jabatan Perikanan turut bekerjasama dengan beberapa institusi penyelidikan tempatan seperti Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI), SIRIM Berhad dan institusi-institusi pengajian tinggi.



Ia bertujuan menjalankan usaha kajian dan pembangunan (R&D) rumpai laut dalam pelbagai komponen rantaian nilai industri.

Antaranya, R&D bersama Universiti Sains Malaysia (USM) yang memberi komitmen untuk mewujudkan teknologi pengkulturan bagi merangsang pengeluaran rumpai laut dari spesies Gracilaria.

Kerjasama jabatan bersama Universiti Malaysia Sabah (UMS) pula akan membangunkan dua projek iaitu Projek Penghasilan Teknologi Pembenihan spesies Eucheuma dan Kappaphycus yang berkualiti tinggi

Turut terlibat adalah SIRIM Berhad dalam enam program yang melibatkan pembangunan teknologi pengkulturan, pengendalian hasil, pemprosesan, penjenamaan dan pembungkusan.


Sesungguhnya tanpa kerjasama daripada pihak yang terlibat, pembangunan industri rumpai laut negara pasti akan bergerak perlahan.

RUMPAI LAUT GRED AA KUNING YANG DI TERNAK
Eucheuma adalah sejenis sepsis rumpai laut yang tumbuh liar dalam kelompok yang banyak terutamanya di negeri Sabah, Malaysia Timur. Ianya bleh didapati tumbuh dalam air yang tenang atau medium air yang bergerak perlahan. Kajian saintifik menunujukkan eucheuma mengandungi bahan berguna yang boleh digunakan dalam proses asas bio-kemikal dan bio-teknologi.

Jenis-jenis Rumpai Laut

Eucheuma Cottonii dan Euchuema Spinosunm adalah dua jenis runpai laut yang lazim ditanam pada masa kini. Perbezaan antara kedua-dua jenis ini ialah Eucheuma Spinosum mempunyai dahan yang seakan-akan berduri manakala Eucheuma Cottonii tidak. Rumpai laut adalah salah satu tumbuhan yang bernilai tinggi di bawah air laut atau sungai di dunia. Ianya adalah tumbuhan yang menarik dan berlainan dari jenis-jenis tumbuhan di laut.


Rumpai laut adalah sayur laut yang mengandungi kekayaan nutrients. Kita boleh mendapatkan nutrients dalam sayuran atau rumpai laut ini. Rumpai laut telah dibuat makanan dan pelbagai guna beribu tahun dan boleh diternakkan buat masa kini. Sayur laut ini adalah sejenis rumpai yang hidup di dalam laut. Rumpai ini menhasilkan pelbagai dari bioactive compounds untuk digunakan dalam perubatan, cosmetic dan juga dalam makanan sebagai stabilizer, preservatives dan agar-agar.


Produk dari Rumpai Laut

Carrageenan adalah produk yang diperolehi dari rumpai laut yang banyak digunakan oleh pelbagai industry seperti pharmaceutical, kosmetik, kilang penapisan, pengawetan dan juga dalam industri pembuatan bahan letupan dan peluru. Kultur rumpai laut telah menjadi satu bidang yang diminati di kalangan pengusaha gigih di Malaysia, berdasarkan dari galakan dan sokongan yang diberi oleh pelbagai agensi kerajaan terutamanya Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM).

sumber: Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia
Projek Pengkulturan Rumpai Laut Semporna, Sabah.

Rumpai laut kaya dengan pelbagai unsur mineral seperti natrium, kalsium, magnesium, kalium, klorin, sulfur, fosforus dan pelbagai mikronutrien yang diperlukan oleh badan kita.

Rumpai laut kaya dengan pelbagai unsur mineral seperti natrium, kalsium, magnesium, kalium, klorin, sulfur, fosforus dan pelbagai mikronutrien yang diperlukan oleh badan kita.
Rumpai laut perang seperti Laminaria dan Sargassum umpamanya, mengandungi kandungan iodine yang tinggi. Iodine sangat diperlukan oleh badan untuk menghasilkan hormone tiroid, yang berfungsi untuk mengawal kadar metabolic, mental dan perkembangan fizikal yang normal.

Dalam bidang perubatan, rumpai laut dikatakan mampu menjadi penawar kepada beberapa jenis penyakit seperti kencing manis, kanser prostate, penyakit beguk dan ketumbuhan.

Rumpai laut juga boleh digunakan untuk mengubati penyakit radiasi, menghalang pertumbuhan tumor kanser payu dara., merawat jangkitan saluran kencing, sakit tekak, pembengkakan kaki (beriberi) serta menyingkirkan kahak.

Selain itu, rumpai laut juga dipercayai dapat membantu golongan yang mempunyai masalah kegemukan (obesity). Sebatian fucoxanthin yang terdapat di dalam rumpai laut berupaya menurunkan berat badan. Sebatian ini bertindak dengan meransang protein, UCP1 yang terdapat pada rangkaian ‘white adipose tissue’ iaitu sejenis lemak yang mengelilingi organ dalaman.
Seterusnya, ransangan ini menyebabkan pengoksidaan lemak dan dditukarkan kepada tenaga untuk kegunaan badan. Hal ini dibuktikan melalui satu kajian yang dijalankan oleh Universiti Hokaido, Jepun. Dalam kajian tersebut, haiwan yang diberi makan rumpai laut telah mencatatkan penurunan berat badan 5-10%.


Kesan pengambilan yang teratur dan berterusan
Pengambilan pemakanan tambahan seperti KOLAGEN ASLI RUMPAI LAUT ini secara tidak langsung membantu memulih dan menjaga kulit dari dalam. Hasil positif dapat dilihat seawal 2-3 minggu pertama di mana fungsi utama kolagen ini berupaya meningkatkan keanjalan kulit badan secara keseluruhan, menambahkan keserian wajah, juga membantu mengurangi jerawat serta jeragat degil secara beransur2.. Selain dijadikan masker dan dicampur dalam jus minuman, jeli kolagen yang sudah dimasak ini juga sangat baik untuk dijadikan bahan sapuan untuk merawat luka kecil, melecur, gigitan serangga dan masalah kulit lain seperti kudis dan panau..

Fiber dan Protein didalam rumpai laut mampu membuat anda rasa kenyang.
MENGURUSKAN BADAN TANPA BERLAPAR,TANPA SENAMAN,TANPA KESAN SAMPINGAN????????? 
Pengambilan RUMPAI LAUT KOLAGEN ASLI 100% adalah 5 bintang berbanding 1 1/2 bintang untuk peratus kenaikan berat badan. Ini kerana RUMPAI LAUT bertindak sebagai fiber dan protein , dimana anda akan rasa kenyang selepas pengambilan bahan tersebut.
Bagi yang takut mengalami GASTRIK selepas makan RUMPAI LAUT , jagan risau dan jangan takut sebab RUMPAI LAUT juga bertindak sebagi pelapik dalam perut anda dan memperbaiki lapisan-lapisan dalam perut anda . Maka dengan ini , RUMPAI LAUT bukan sahaja mampu menurunkan berat badan anda malahan ia menghindarkan anda daripada mengalami GASTRIK.

MERAWAT KECANTIKAN DENGAN KOLAGEN MENTAH RUMPAI LAUT SABAH


JOM CANTIKKAN DIRI, SIHAT KAN TUBUH BADAN PAKEJ LENGKAP DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI DENGAN MENGAMALKAN RUMPAI LAUT MENTAH ASLI DARI SEMPORNA SABAH. ASLI 100% ..pernah keluar di majalah 3, Nona, panorama dan akhbar2 berita harian, kosmo serta utusan malaysia mengenai kebaikan dn khasiat rumpai laut dari semporna sabah yang di iktiraf oleh pakar2 dan saintis sebagai "KOLAGEN" amat bagus untuk merawat penyakit biasa hingga kronik dan kecantikan /kecerahan kulit.
tak perlu bebelanja lebih untuk kekal cantik dan sihat dengan hrga serendah rm30 (2pack) anda boleh guna selama sebulan lebih, amat jimat dan berkesan.yang paling penting ianya HALAL, bebas dari bahan2 kimia, pengawet, perisa dan pewarna.mentah asli dari laut jom order PM atau sms sya 019-8013761 pembelian 10pack dpt harga paling besttt .terima kasih.

PADA CUST2 NAK ORDER VIT C PAHANG PHARMA DN SET BEAUTY SF  BOLEH SMS SYA 

GIZI TERKANDUNG DAN MANFAATNYA
Banyak penelitian yang membuktikan bahwa rumput laut adalah bahan pangan berkhasiat, berikut beberapa diantaranya:

Antikanser Penelitian Harvard School of Public Health di Amerika mengatakan atas hasil kajian , wanita pramenopause di Jepun/korea berpeluang tiga kali lebih kecil terkena kanser payudara dibandingkan wanita Amerika. Hal ini disebabkan pola makan wanita Jepun/korea yang selalu menambahkan rumput laut di dalam menu harian meraka hatta makanan ringan .

Antioksida Klorofil pada rumpai laut hijau dapat berfungsi sebagai antioksida. Zat ini membantu membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas yang sangat berbahaya bagi tubuh.

Mencegah Kardiovaskular Para Ilmuwan Jepun/korea mengungkap, ekstrak rumput laut dapat menurunkan tekanan darah pada penderita hipertensi(darah tinggi) Bagi pengidap stroke, kolestrol, kencing manis dan lain2 penyakit kronik. rumput laut juga sangat berkesan merawat dapat menyerap kelebihan garam pada tubuh.

Makanan Diet Kandungan serat(dietary fiber) pada rumput laut sangat tinggi. Serat ini bersifat mengenyangkan dan memperlancar proses metabolisme tubuh sehingga sangat baik dikonsumsi penderita obesiti. Karbohidratnya juga sukar dicerna sehingga Anda akan merasa kenyang lebih lama tanpa takut kegemukan.

"Kulit makin cerah sejak makan Rumpai laut kolagen ni! Kulit muka jadi halus.. Memang best. Harga pon murah jer.. Berbaloi-baloi.." tak perlu lagi nak beli produk mahal2 hnya wat masker dn minum je sya dah dapat kulit yg cerah dan licin tak sampai pon sebulan - Testimoni PMC

Isnin, 17 Disember 2012

soalan lazim tentang pure marine collagen asli sabah

Soalan yang sering ditanya pelanggan

Soalan yang sering ditanya oleh pelanggan tentang PURe MARINE COLLAGEN

Q: Kalau orang mengandung boleh makan tak PSPMC, tiada kesan sampingan ke?
A : Boleh sangat-sangat digalakkan lagi mengambil PSPMC untuk dapatkan nutrisi tambahan sambil menyihatkan badan dan mencantikkan diri, malahan ia akan mencantikkan kulit bayi anda.

Q : Saya sekarang mengandung dan tengah makan PSPMC tetapi muka saya masih berjerawat kenapa?
A: Ada 2 kemungkinan:
1.kemungkinanan badan anda tengah mengeluarkan toksin kerana salah satu kesan penggunaan PSPMC adalah menyahkan toksid dalam badan .
2. kemungkinan badan anda tidak memberi tindak balas terhadap PSPMC tetapi menyerapan PSPMC anda disalurkan pada bayi anda. Kekadang apa yang si ibu makan hasilnya tidak pada si ibu tetapi pada si anak yang dikandung.

Q : Ibu yang tengah menyusukan anak boleh makan PSPMC ?
A : Ibu-ibu yang mengandung atau menyusukan mempunyai keperluan yang lebih tinggi bagi iodin sebagai mereka mesti membekalkan kedua-dua mereka sendiri dan anak-anak mereka. Linus Pauling Institute mengesyorkan 220 mcg iodin setiap hari semasa mengandung dan 290 mcg sehari semasa penyusuan. Jumlah ini mungkin berbeza bergantung kepada kesihatan anda dan kesihatan anak anda. Pembekal penjagaan kesihatan anda boleh menyediakan anda dengan cadangan tertentu.

Q : Kanak-kanak boleh makan PSPMC ?
A : Kanak-kanak antara umur 1 tahun dan 14 tahun memerlukan iodin kurang daripada bayi atau dewasa.
-Antara umur 1 tahun dan 8 tahun, kanak-kanak memerlukan 90 mcg iodin setiap hari untuk kekal sihat. Kanak-kanak antara 9 tahun dan 14 tahun memerlukan 120 mcg sehari.
-Bayi memerlukan tahap yang lebih tinggi iodin, walaupun mereka dengan mudah akan mendapatkan ini dari susu ibu, ibu tidak kekurangan. Bayi memerlukan 110 mcg sehari bila dilahirkan hingga berumur 6 bulan . Bayi antara 6 bulan dan 12 bulan memerlukan 130 mcg setiap hari.

Q : Saya dalam masa MENOPAUSE , adakah selamat untuk saya makan PSPMC ini ?
A : Ya , selamat dan disarankan untuk memakan PSPMC ini kerana PSPMC ini menstabilkan hormon bagi masalah yang di alami oleh sesetengah wanita yang dalam proses menopause

Q : Saya dapati PSPMC boleh menghilangkan masalah keputihan?
A : Ya , PSPMC bersifat sebagai ANTIKUMAN dan ANTIBAKTERIA dimana ia menyahkan toksid badan dan menghilangkan semua masalah keputihan

Q: Adakah khasiatnya bertukar sekiranya PSPMC dimakan atau diminum dengan bahan lain?
A : Tidak, khasiat di dalam PSPMC tidak boleh bertukar dengan sekadar campuran lain. Ia hanya boleh ditukar dengan haba yang sangat tinggi kerana ia bersifat PROTEIN.

Q : Yang mana satu betul bagi kuantiti air untuk rebus PSPMC?
A : Bagi saya semuanya betul. Rebuslah PSPMC mengikut kekentalan yang kamu inginkan. ada pengguna lebih suka pekat PSPMC , jadi kurangkan kuantiti airnya. Ada pengguna lebih suka cair , jadi lebihkan kuantiti air semasa rebus PSPMC.

Q : Apa beza PSPMC @ Rumpai Laut yg dijual ini dengan Kolagen yang banyak dipasaran.
A : PSPMC yang dijual ini dalam bentuk bahan mentah, maksudnya ia adalah asli tanpa sebarang bahan kosmetik yang banyak bahan campuran seperti bahan perisa dan pewarna.

Q : PSPMC ini ada kelulusan KKM?
A : Bagi saya PSPMC ini tidak perlu kelulusan KKM seperti mana anda beli ikan masin , masih bahan mentah yang tidak perlu kelulusan KKM, untuk pastikan ia bersih anda perlu cuci sebersih-bersihnya sebelum makan PSPMC.

Q : Berapa lama PSPMC ini boleh bertahan?
A: Selagi PSPMC ini dalam keadan yg bertutup rapat, ia akan bertahan lama sehingga 2 tahun.

Q: Kenapa bila saya mkn PSPMC ini rasa macam nak demam, hidung berair, muka mata jadi gatal-gatal, adakah saya tidak sesuai mkn PSPMC ini?
A : Sebenarnya anda kurang minum air sebab itu sistem badan jadi agak terkejut.

Q: Berapa banyak yang perlu saya ambil air?
A: Sekurang-kurangnye sebanyak 8 Gelas sehari bagi melancarkan sistem perkumuhan dalam badan

Q: Berapa lama nampak kesan?
A: Ia bergantung kepada seseorang individu.
Ada yang nmpak perubahan setelah ambil PSPMC ni selama 2 minggu, nampk perubahannya. Ada setelah sebulan ambil baru nampak perubahanya

Kesan kekurangan kolagen dalam badan anda

Kesan kekurangan kolagen dalam badan anda
Kesan Kekurangan Kolagen Dalam Badan Kita

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan kekurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan. Oleh 
itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis. Selain itu kolagen juga untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit. Kebanyakan kolagen yg ada di dlm produk kosmetik kandungannya adalah sedikit sahaja tetapi dgn kolagen asli yg 100% dari rumpai laut ini jumlah kandungannya lebih berbaloi lagi yang akan kita dapat dgn harga yg lebih murah.

Tanda-Tanda Penuaan

- kulit kusam
- tak bermaya
- tiada seri
- kulit kedut dan mula kendur
- pigmentasi kulit
- cepat letih dan lesu
- sakit badan dan sendi
- mudah lupa
- kurang penglihatan

Kolagen ini memang wujud didalam tisu kulit manusia. Apabila berusia jumlahnya akan berkurangan. Jadi dgn kolagen asli daripada rumpai laut ini ia memang membantu menambahkan kolagen di dalam kulit malah untuk kesihatan dalaman dan kecantikan kulit antaranya menegang dan awet muda. Memanglah byk faktor yg menyumbang kolagen semakin berkurangan dalam tubuh badan terutamanya bagi peminum kopi/kafein tegar.

KOLAGEN MENTAH~ DARI SUMBER RUMPAI LAUT SEMULAJADI

-100% asli belum diproses, tidak ada campur apa-apa bahan, bebas kimia/racun/pewarna/pengawet/steroid/perisa
-Kolagen ni berkesan kalau amalkan ada nmpk kulit akan makin berseri-seri tak da lagi kulit kusam, kalau seminggu lebih boleh nampak especially pori2 muka akan rapat dan nampak licin. (Boleh dijadikan masker)

KOLAGEN:

• Nilai-nilai nutrisi 10x ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu (rm300/mangkuk)
• Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribu2 ringgit)
• 24% kolagen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang2
• PH bernilai 7.6
• KALSIUM- 37x lebih tinggi daripada hati ikan.
• ANTIOKSIDA – 55Ox lebih kuat dari vitamin C.
• VITAMIN A – 40x lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.
• PROTEIN – 21x lebih banyak dari susu.
• OMEGA 3 DAN OMEGA 6 – 2326x lebih banyak dari ikan.
• Tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium,zat besi, magnesium, iodine, potasium,vitamin B6,B12,C,A,omega 3 dan antioksidan
• Kaya dengan OMEGA-3 yang akan membuat kulit KENYAL dan KENCANG.
• Penuh dengan KOLAGEN
• Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir
• Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang

SANGAT DISARANKAN UNTUK MEREKA:

-bermasalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis, kegatalan)
-luka kemalangan/pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan)
-warga emas, sakit terlantar/uzur (untuk memulihkan tenaga)

KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI:

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)

SIAPA YANG BOLEH MAKAN KOLAGEN ASLI:

•Wanita dan lelaki
• Ibu mengandung – Kulit bayi jadi cantik, putih dan halus (untuk kandungan 6 bulan keatas shj). Ibu rasa bertenaga dan tidak mudah letih
•Ibu menyusui bayi- boleh makan tapi dengan syarat tidak boleh lebih 5 gram sehari kerana kandungan iron adalah tinggi.
•Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
•Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia besifat sejuk.

spa mengunakan rumpai laut sabah

Jom kita buat sendiri SPA dari rumah je , x perlu pegi di spa mahal2, di rumah pon anda boleh lakukan.
8oz/ (225g) rumput laut kering di kisar menjadi serbuk
2 titis minyak essential lavender
1titis minyak essential rosemary
3 sudu makan (45ml) dari minyak almond atau minyak zaitun
Kaedah 
Campurkan serbuk rumput laut kering yang sudah dikisar dengan jumlah kecil air suam untuk menghasilkan pes.

Campurkan minyak essential lavender dan rosemary bersama minyak almond / minyak 
zaitun, Kemudian adun ke dalam pes rumput laut. Jika pes terlalu kental/pekat tambahkan sedikit air atau lebih, Jika terlalu tipis dan berair, tambah lagi sedikit serbuk rumpai laut higga pes anda mempunyai konsisten yang baik.

Lumurkan campuran rumpai laut tersebut di seluruh tubuh bermula dengan kaki anda hingga ke atas. Bungkuskan diri anda dengan plastik atau selimut thermal foil Cover (boleh digunakan semula). Berkurung /berbaring di dalam bilik yang hangat untuk 20 untuk 30 minit sebelum membilasnya dengan berendam / mandi air yang hangat.

Cuba anda akan rasai kehebatannya.

Ahad, 16 Disember 2012

SEMPORNA SYURGA MUTIARA, RUMPAI LAUT KOLAGEN, SEAFOOD MURAH2..JOM CUTI2 SABAH.

rumpai laut gred aa kuning yang di ternak

SABAH & SARAWAK

ARKIB : 09/11/2012

Pengeluaran rumpai laut di Sabah makin meningkat

KOTA KINABALU 8 Nov. - Jumlah pengeluaran rumpai laut di negeri ini pada tahun lalu meningkat kepada 24,000 tan metrik berbanding kira-kira 20,000 tan metrik pada tahun sebelumnya.
Menteri Pertanian dan Industri Makanan negeri, Datuk Seri Yahya Hussin berkata, pencapaian tersebut berjaya mencapai sasaran ditetapkan dengan nilai jualan borong sebanyak RM66.2 juta.
"Dijangkakan pengeluaran rumpai laut kering akan terus meningkat pada tahun ini dengan adanya projek komersial yang diperkenalkan di bawah projek Bidang Ekonomi Utama Negara, (NKEA)," katanya di sini hari ini.
Menurut Yahya, pada masa ini Sabah merupakan satu-satunya negeri pengeluar rumpai laut jenis Eucheuma di negara ini, iaitu antara rumpai laut yang mempunyai kualiti terbaik.


Artikel Penuh:http://www.utusan.com.my/utusan/Sabah_&_Sarawak/20121109/wb_05/Pengeluaran-rumpai-laut-di-Sabah-makin-meningkat#ixzz2FEy2xogT
© Utusan Melayu (M) Bhd