Ahad, 19 Mei 2013

SOAL JAWAB MENGENAI PRODUK NOUR AIN SKINCARE


FREQUENTLY ASKED QUSTIONS (FAQ) / SOALAN YANG SERING DIAJUKAN MENGENAI PRODUK NOUR AIN SKINCARE




1) Adakah produk NOUR AIN memberikan kesan pengelupasan apabila menggunakannya?

Jawapan: Produk NOUR AIN amat memberi kepuasan kepada pengguna untuk kelihatan cerah berseri tanpa ada proses pengelupasan yang menyakitkan. Jangan gunakan dalam kuantiti berlebihan. Cara pemakaian krim: sapu hanya 1 lapisan pada kulit. Jangan sapu berulang-ulang pada kulit kerana yg meresap ke dalam kulit hanya lapisan pertama. Untuk cepatkan kesan, semasa cuci muka, cuci dalam masa yang lama supaya sel kulit mati jadi lembut dengan cara membuat putaran.

2) Berapa lamakah kesan yang bakal diperolehi oleh pengguna setelah menggunakan produk NOUR AIN?
Jawapan: Ianya bergantung kepada jenis kulit pengguna. Ada pengguna yang memperolehi kesannya seawal 3 hari. Ada yang 2 minggu. Hasil maksimum perawatan biasanya seawal 7 hari dan paling lambat 1 bulan dan bergantung kepada jenis kulit, namun efek cerah dari pemakaian produk NOUR AIN boleh dilihat pada minggu pertama pemakaian Bergantung juga kepada cara penggunaan sama ada konsisten atau tidak.
3) Adakah ianya mampu menghilangkan jeragat?
Jawapan: Ya. Produk NOUR AIN memang dirumus khas untuk menghilangkan jerawat, jeragat, dan juga menyerikan kulit kusam, lesu, letih serta tidak bermaya. Penggunaan serum vitamin c NOUR AIN bakal mengembalikan keserian wajah dengan penggunaan set lengkap NOUR AIN. Biasanya jeragat (yang nipis) lebih cepat kesannya berbanding jerawat kerana jeragat melibatkan lapisan kulit yang paling atas. Bagi jeragat yang sangat tebal, ianya mengimbil sedikit masa. Pastikan anda menggunakan Nour Ain secara konsisten untuk mendapatkan hasil terbaik.



4) Adakah wanita hamil boleh menggunakannya?
Jawapan: Boleh. Kerana NOUR AIN adalah produk yg diluluskan KKM dan bahan2 serta sukatan yang digunakan telah disahkan selamat digunakan oleh KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA (sila rujuk no siri kelulusan KKM di bwh) bahkan ianya mempunyai sijil halal. Sukatan serta kandungannya tidak membahayakan mana-mana pengguna TERMASUK wanita hamil kerana ianya diperbuat daripada herba-herba terpilih serta semula jadi.
5) Adakah produk NOUR AIN telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia?
Jawapan: Ya. Produk NOUR AIN telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan setiap nombor sirinya telah dicetak di kotak-kotak produk NOUR AIN seperti berikut:
a) UV+FOUNDATION - NOT110903959K
b) NIGHT CREAM - NOT120506492K
c) MULTI-V CREAM - NOT120600653K
d) BEAUTY SOAP - NOT120503661K
c) FACIAL TONER - NOT120905482K
d) VIT C SERUM - NOT120503660K



6) Adakah ianya sesuai digunakan oleh lelaki?
Jawapan: Produk NOUR AIN sesuai digunakan oleh setiap lapisan masyarakat, tidak mengira usia dan jantina termasuk lelaki.
7) Dimanakan produk NOUR AIN diperbuat. Produk NOUR AIN Berasal dari mana?
Jawapan: Produk NOUR AIN adalah barangan buatan MALAYSIA. Ianya diperbuat di Malaysia. Berasal dari Malaysia (bukan produk yang dibawa masuk ke Malaysia & di rebranding/ repacking) 

 Berapa lamakah tempoh masa yang diperlukan oleh kulit saya sekiranya saya ingin bertukar dari produk lama kepada produk NOUR AIN ini?
Jawapan: Ianya bergantung kepada keputusan pengguna sama ada ingin bertukar terus daripada produk lama kepada produk NOUR AIN. Akan tetapi kami biasanya akan sarankan rehatkan kulit anda sekurang-kurangnya 1 minggu sebelum mula menggunakan produk NOUR AIN kerana takut tindak balas dari produk lama sekiranya produk lama mengandungi bahan kimia.
9) Adakah ianya sesuai untuk kulit berjerawat atau berjeragat?
Jawapan: Ianya sesuai untuk SEMUA jenis kulit sama ada yg berjeragat, berjerawat, kusam, letih, gelap atau tidak bermaya.
10) Bolehkah saya bermekap jika memakai UV Foundation?
Jawapan: Boleh. UV Foundation boleh dipakai di bawah lapisan foundation yg anda suka (cth:naturactor atau yang lain-lain). Ini adalah kerana tekstur uv foundation itu sendiri yg tidak tebal. Hanya sapuan nipis diperlukan jika anda ingin menambah mekap anda.
11) Adakah produk NOUR AIN halal?
Jawapan: Produk NOUR AIN adalah 100% halal kerana bahan-bahan dalam NOUR AIN adalah 100% Minyak Kelapa Dara, Minyak Zaitun serta tumbuhan yang asli. Tiada campuran bahan lemak haiwan atau unsur plasenta haiwan atau manusia atau yg seumpama dengannya.
12) Adakah produk NOUR AIN boleh hilangkan jerawat?
Jawapan: Ya. NOUR AIN boleh hilangkan jerawat & bekas-bekas jerawat. Tetapi, bagi yang mengalami masalah jerawat yang teruk, pakai nour ain secara konsisten untuk kesan yang maksima. Lain-lain punca seperti stress atau period boleh juga menyebabkan jerawat. NOUR AIN adalah produk untuk kecantikan luaran sahaja. Pengguna dinasihat menjalani kehidupan dengan diet sihat untuk mengekalkan kecantikan diri.






13) Rasa gatal masa mula-mula menggunakan produk NOUR AIN? Adakah ini normal?
Jawapan: Rasa gatal tidak akan terasa oleh semua pengguna. Pada kebiasaannya rasa gatal akan terasa pada pengguna yang mempunyai kulit yang nipis atau sering bertukar-tukar produk kecantikan. Ini kerana bahan kimia produk yang digunakan terdahulu akan tersimpan di bawah epedermis kulit. Ketika pemakaian NOUR AIN, produk NOUR AIN akan bertindakbalas dengan bahan kimia tersebut dan inilah yang menyebabkan kegatalan. Ada juga pengguna yang akan mendapati kulit muka akan keluar ruam-ruam halus, namun disaran meneruskan penggunaan produk NOUR AIN. InsyaAllah dalam masa 14 hari, akan nampak perubahan.
14) Adakah boleh memaikai Bedak Ketika Menggunakan Produk NOUR AIN?
Jawapan: Boleh


15) Adakah boleh memakai scrub ketika menggunakan produk NOUR AIN?
Jawapan: Boleh.
16) Adakah boleh kena matahari ketika menggunakan produk NOUR AIN?
Jawapan: Boleh.
17) Adakah produk NOUR AIN berbahaya?
Jawapan:Tidak. Produk NOUR AIN dirumus menggunakan herba-herba terpilih dan sama sekali tidak menggunakan MERCURI atau HYDROQINOIN.
18) Adakah perlu penggunaan berterusan?
Jawapan: Terpulang kepada pengguna. Tetapi disaran untuk terus menggunakan produk NOUR AIN kerana kulit muka mungkin akan kembali kepada warna asal dan tanpa penggunaan produk NOUR AIN, besar kemungkinan sel mati akan kembali menempel pada kulit yang akan menyebabkan kulit menjadi kusam.
19) Sekiranya berhenti menggunakan produk NOUR AIN adakah ianya akan meninggalkan kesan sampingan?
Jawapan: Tiada. Tetapi kulit secara beransur-ansur akan kembali kusam kerana sel kulit mati yang menempel di kulit.
20)Bagaimanakah cara untuk mendapatkan produk ini?
nak order?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI