Sabtu, 24 November 2012

persoalan tentang kolagen mentah rumpai laut hasil testimoni sendiri

ASSALAMUALAIKOM..

RAMAI CUST2 DAN KAWAN2 YANG BERTANYA TENTANG KOLAGEN RUMPAI LAUT MENTAH.
OK DI SINI SYA NAK SHARE INFO2 YANG SAYA TAU DN DAPAT DARI DIRI SENDIRI YANG MENGUNAKAN KOLAGEN RUMPAI LAUT , SUMBER2 KAWAN2, KELUARGA, CUSTUMOR, DARI INTENET DA TESTIMONI RAKAN2 FB YANG JUGAK JUAL KOLAGEN RUMPAI LAUT.

1- Ade cus yang x mampu nak menelan kolagen unggu sebab baunya hanyir, sya sarankan cuci dgn air limau atau asam jawa sebanyak 5, 6x..kemudian masak dengan daun pandan dlm 15 helai di potomng kecik2 jgn di simpul ye, biar berbau aroma daun pandan.masa nk makan tu boleh cmporkn dengan jus sunqcuiks, rebina, jus oren, horlick, milo dan lain2 MELAINKAN KOPI, TEH DNA NESCAFE.
KALAU dah jemu cmpor dgn jus, boleh cmporkn dengan ABC yg kita beli tu, dgn cendol ke, dgn air soya..klu nak try buat puding pon boleh ..masak dn tapiskan pastu sejukkn..dh sejuk baru asingkan separuh untk di buat masker dan separuh lagi di cmporkn dgn gula dn perasa sirap.dalam 1 genganm rumpai laut tu di rendam 1 besen penuh air..bila dah rendam semalaman..rumpai laut tu kembang 2x ganda.pastu cuci lagi dn air cucian tu simpan wat rendam kaki atau mndi.masak dengan 4@5 cawan air klu segenggam (anggaran 50gm) sejukkn pastu simpan dalm tampawe dan buh dlm peti..biarkna semalaman bru ia membeku jadi jeli.

2-ok nak share pengalaman sendiri yek dulu..hari pertama sya mkn kolagen rumpai laut ni, muka rasa gatal2, batok2 berkahak, selesema teruk sampai meleleh ..siap stanby tisu 1 kotak kt tmpat tidur.rasa mengantuk , kerap buang air kecik dn besar, sakit kepala, rasa dahaga tapi x lapar...alhamdulilah..semua tu saya alami hnya 2 minggu je mgkin sbb dlm bdan saya bnyk toksin tu yg proses pemulihan tu amik masa 2 minggu.lepas je 2 minggu lebih, sya dah mula rasa ringan badan, tumit kaki yg sakit sebelah kiri dh sya derita 6 tahun lepas melahirkn anak ke 3 dah x sakit.skrg sya dh boleh begerak kesana ke mari tnpa rsa sakit di tumit.tumit kaki yg pecah dh bertaut kembali (hasil tiap2 hari masa nk tidur sapu kt tumit)
kulit muka , lengan dan leher cerah sekata..kalu dulu2 saya aktif memasak..muka dn lengan selalu kene wap panas..jadi berbelak.skrg dah sama je warna.

kulit muka pon dah licin, jerawat kecik2 dah takut nk tumbuh hasil sya wat masker 3, 4x sehari..siang 3 x, mlm sekali.heehehe..tgn dn betis pon dh halus hasil sya jadikn losyen .skrg dh x perlu nk pakai losyen mahal2 cm NIKEA ..sya sapu dgn kolagen je dh dapta hasil bestt.
kulit muak pon dah mula tegang rasa ade keyakinan je klu nk keluar.(sya seorang yg cubby sikit )
dulu2 dari zaman anak dara lagi saya memang alami masalah sembelit..sejak makn kolagen ni , hari2 membuang..target setiap pagi mesti nk p tandas.wow..harap2 nanti boleh ler kurus sbb say jneis kuat makn.alhamdulilah walaupon sya kuat makn, tpai berat msih mantain x naik2 lgi klu makn banyk dn tegh2 malam.kalu dulu mkn je bnyk dn mkn tgh2 malam mesti naik 1 hri 1/2 kg..dasyatt.hehehehe.ni bukan cerita dongeng yek..ini benar belaka.

saya alami msalah resdung dlm senyap, dulu2 setiap pagi je mestin bersin dan selesema pastu klu kene sejuk akan batuk tp x berkahak..mcm batuk kering2..2 bln lebih sya mkn kolagen ni, alhamdulialh dah x batuk..batuk yg saya deritai ni dh dkt 2 tahun. sya dapt info rupanya koalgen rumpai laut ni bertindak macam detox, membuang segala toksin2 dlm badan kita.mencuci darah dn usus2 kita yg penuh dgn lemak .
sekarang dah x perlu lagi nak pakai bedak2 dn bluser , makn koalegn rumpai alut beterusan saya dah dapat kulit yg cantik, tegang dna pink2 colour lagi..wahh sngguh menjimatkn.


3- pengalaman suami yg makn kolagen..suami lak ade kolestrol dan tekanan darah tinggi.stiap hari mkn ubat hospital yg DR berikan.sejak mkn kolagen rumpai laut ni, bdannya rasa lebih ringgan dn segar, dah x mengantuk klu kerja shif malm.pembuangan nya lawas, tumit kaki pon dha x sakit, tekanan darah tinggi dah turun ke paras normal (insyaAllah suami akan stop ubat DR tnggu temujanji dgn Dr ,dn teruskan mkn kolagen) kolestrol pon dah turun, gula dalam darah pon dah ke paras normal .celah2 jari kaki yang dulu selalu rasa gatal2 akibat lama memakai kasut kerja dah beransur pulih.


4- ok ni pengalaman anak dara sya yg umur 17 tahun.hri pertama mkn dia alami selesema, gatal2 muka, batok, bersin lawas pembuangan.10hri mkn dn pakai masker , kulit dia mula cerah sikit2 sbb d sekolah dia aktif bersukan , kadet polis dan selalu kawad. alhamdulilah skrg dh 3 bln lebih mkan jerawat nya yg dulu2 bernanah dah beransur kecut, skrg masih aktif memakai masker untk menghilangkan parut2 jerawat, insyaAllah bila dah liicn nanti sya UPLODKN PIC dia sebelum dN selepas.Badannya lebih ringgan dan kurang mengantuk masa dlm kelas (skrg SPM)

ok, wat masa ni saya mampu share pengalaman2 sya dan family, nanti ade kelapangan sya share pulak pengalaman cust yg mengunakan koalgen rumpai laut ni. insyaAllah sya share di entry akan datang.tangan pon dha penat nak menaip.terima kasih kerana sudi menjenggah blog saya yang x seberapa ni.


KEPADA PEMBACA2 NAK TAU LEBIH LANJUT DAN NK TNYA SOALAN2 MENGENAI KOLAGEN RUMPAI ALUT NI, BOLEH ADD SAY DI FACEBOOK LIZA KOLAGEN RUMPAI LAUT ATAU "LIKE" PAGE SAYA KOLAGEN RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGGU

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI