Jumaat, 23 November 2012

kolagen rumpai laut (pertanyaan umum)




ASALAMUALAIKOM..
RAMAI kwan2 yang tertanya2 tentang ibu kolagen rumpai laut sabah ni.Rumpai laut yg boleh di jadikan kolagen dn detox ni hanya boleh di dapati di SEMPORNA SABAH je, bukan di tempat lain. 
SOALAN:
kenapa bukn di tempat lain??JAWAPAN: 
Air laut di SEMPORNA sabah banyak sumber protin dn vit tak sama dgn air laut di negeri lain.penanaman rumpai laut hanya di lakukan di lautan sempo
rna saja.cara penanaman pon di pantau oleh kementerian kesihatan malaysia.bukan sebarang2 nak tanam

SOALAN:
Kenapa hari pertama makan kolagen rumpai laut, kita akan rasa gatal2, berpeluh2 macam lepas belari je,mengantuk, selesema, lawas sistem perkumuhan dan dahaga??
JAWAPAN:
kerana kolagen rumpai laut sedang menjalankan tugasnya dengan membunag segala toksin2 dalam badan kita, badan kita mengalami proses pemulihan dan tindak balas.ada juga individu yg tak mengalami proses pemulihan , begantung atas tubuh kita .

SOALAN:
BIla boleh nampak hasilnya lepas mkn kolagen?
JAWAPAN:
PALing lama pon 2 minggu dah nampak perubahan, ada cust yang makn 5 hari dah mulai rasa perubahan dn bagi komen yg baik.

SOALAN:
macamana yek rasanya kolagen rumpai laut ni??

kolagen rumpai laut mentah..kita yg proses sendiri, kalau nk lebih sedap masak bersama2 dgn daun pndan yg di potong kecik2 dlm 15 helai , biar penuh periuk semerbak bau daun pndan.dan nak lebih senang lgi..lepas mendidih, asingkn sedikit koalgen tu ke dalam bekas untk di buat masker, sebahagian lagi masukkn sirap dn gula untk lebih sedap.
SOALAN:Adakah khasiatnya bertukar sekiranya Kolagen rumpai laut dimakan atau diminum dengan bahan lain?
JAWAPAN:
Tidak. khasiat di dalam KOLAGEN RUMPAI LAUT NI tidak boleh bertukar dengan sekadar campuran lain. Ia hanya boleh ditukar dengan haba yang sangat tinggi kerana ia bersifat PROTEIN.

SOALAN:
SOALAN : Yang mana satu betul bagi kuantiti air untuk rebus KOLAGEN RUMPAI LAUT
A : Bagi saya semuanya betul. Rebuslah KOLAGEN RUMPAI LAUT mengikut kekentalan yang kamu ingin kan. ada pengguna lebih suka tebal PMC , jadi kurangkan kuantiti airnya. Ada pengguna lebih suka cair , jadi lebihkan kuantiti air semasa rebus KOLAGEN RUMPAI LAUT.



SOALAN:
KOLAGEN RUMPAI LAU ini ada kelulusan KKM? @ ada tanda Halal?
A : Bagi saya KOLAGEN ini tidak perlu ada tanda halal atau kelulusan KKM. Seperti mana anda beli ikan masin,masih bahan mentah yang tidak perlu kelulusan KKM @ tanda halal sebab anda tahu ia halal dan untuk pastikan ia bersih anda perlu cuci sebersih-bersihnya untuk makan KOLAGEN RUMPAI LAUT..

SOALAN:
Berapa lama KOLAGEN RUMPAI LAUT ni boleh bertahan yer?
A: Selagi KOLAGEN ni dalam keadan yg bertutup rapat, ia kan bertahan lama sehingga 2 tahun.

SOALAN:
Kenapa ya saya mkn KOLAGEN RUMPAI LAUT ni rase mcm nak demam, hidung berair.. Muka mata jadi gatal²? adakah sy tak sesuai mkn PMC nie?
A : Sebenarnya anda kurang minum air mineral..kena banyakkn minum air 8 gelas sehari sebab itu sistem badan jadi agak terkejut.

KEPADA YANG BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA DI FB ATAU SMS 019-8013761.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI