Ahad, 17 Februari 2013

harga rumpai laut TERKINI promosi hebat




Mengikut kajian,Indonesia merupakan Negara terbesar pengeluar rumpai laut diikuti dengan Filipina dan Malaysia merupakan Negara  ketiga sebagai negara pengeluar utama dunia bagi tumbuhan akuatik rumpai laut ini. Di Malaysia, Sabah merupakan perairan utama penternakan rumpai laut yang dilaksanakan di kawasan perairan  timur laut Sabah iaitu sekitar Semporna rumpai lautnya di iktiraf oleh saintis nombor 4 terbaik di dunia .
Statistik pengeluaran eksport rumpai laut ke negara-negara jiran menunjukkan bahawa permintaan terhadap rumpai laut semakin mendapat sambutan hangat dan permintaan ini dijangka akan semakin meningkat tahun demi tahun.

Aik, kenapa pula meningkat ya??? Terfikir apakah sebenarnya kebaikan rumpai laut ini? Jom Baca….

Rumpai laut bukan sahaja digunakan sebagai makanan manusia, malahan juga digunakan untuk makanan ternakan.  Rumpai laut dipercayai membantu pertumbuhan haiwan ternakan dengan cepat kerana rumpai laut kaya dengan mineral dan vitamin. Lembu yang diberi makan rumpai laut juga dipercayai dapat menghasilkan susu yang mempunyai kandungan lemak yang tinggi. Manakala ayam diberi makan rumpai laut akan menghasilkan  telur yang mempunyai kandungan iodin yang tinggi.

Penggunaan rumpai laut dipercayai wujud sejak berkurun lamanya lagi. Ia berfungsi  untuk mengubati pelbagai penyakit seperti goiter, disenteri, diarea dan masalah usus kecil dan pundi. Beberapa spesies rumpai laut dilaporkan mempunyai nilai antibiotik, antibakteria, antikulat, antitumor, vermifuj dan ubat cacing. Sesetengah spesies pula diketahui boleh merendahkan tekanan darah dan aras kolestrol plasma.

Tubuh badan kita memerlukan lebih banyak makanan beralkali berbanding makanan berasid. Ianya penting untuk memastikan tubuh badan kita dapat mencapai kesihatan yang seimbang iaitu 80% alkali dan 20% asid. Kajian menunjukkan bahawa pesakit yang mempunyai kandungan asid yang tinggi di dalam urea mempunyai kadar penyembuhan penyakit yang lebih rendah.

Badan yang mempunyai kandungan asid yang berlebihan akan mempercepatkan proses penuaan, merendahkan imuniti serta menyebabkan seseorang mudah jatuh sakit dan seterusnya menjadi penyebab kemerosotan sistem badan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI