Isnin, 11 April 2011

Puding gula hangus tanpa telur resepi Mastura Che Ra

hari ni tetiba je rasa nk makn puding, nasib baik ade stok agar2 serbuk dapt le buat puding..lagi2 tgh2 panas ni sedapnye mkn puding time sejuk2..bila di telan terasa sungguh ke enakkn puding dn gula hngus tu..tp kali ni saye cube resepi mastura kawan Fb saye..dulu ade lah buat puding yg hnye gunakn telur dn susu cair.tpi anak2 pulak tak suka makan sbb bau telur.bila dapat resepi mastura teruja nk mencuba..harap anak2 suka lah..lepas anak2 balik skolah , saye hidangkn puding ..anak2 ckp..x nk le makn ade telur..saye cakap yg ni lain..cube dulu ..bila dh masuk ke tekak dorang ..kemain lgi dorang kejekn puding ni..hahahaha..tu lah belom mkn tak le tau ape rasanye..puding gula hngus ni macm2 versi kita boleh buat..ade yg letak telur dn kukus je..ade yg guna agar2/serbuk agar2....ok jom kita tengok resepinye..mudah dn sennag je

bahan2nya:
1 1/2 senduk gula pasir)...dimasak untuk dijadikan gula hangus...kemudian ketepikan...tuangkn dlm loyang atau acuan 

...10gm agar2 serbuk
4 cwn air
2 1/2 senduk gula
1 tin susu cair
2 sudu bsr tpg kastard
1 sudu kecil esen vanila

cara2nya:
masak serbuk agar2 bersama 4 cwn air dan gula...dibekas yg lain campurkan susu cair,tpg kastard dan esen vanila...kacau hingga sebati...kemudian ditapis dan masukkan kedlm periuk agar2 td...masak hingga adunan agak memekat sedikit....kemudian boleh dituang kedlm loyang gula hangus td...sejukkan dahulu dan boleh disimpan kedlm peti ais.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI