Jumaat, 22 April 2011

Apam gula Hangus yg tak berapa hanggus


sebenarnye buat apam gula hngus yg tak berapa hangus tu cadnag nye nk wat stail cm cup cake..lepas tu trus deco2 dgn nozzle yg baru saya beli dgn kak isma ismail.resepi ni saye ambil d my resepi tp tak ingt apa namenya..menag cntik dn gebus...dh lama resepi ni ada dlm simpanan saye.jom kita skodeng resepi ni
bahannya:
1 cwan gula pasir di hnguskn
pastu tmbahkn 1 cwan air panas(hati2 nanti tepercik..dah sebati bru padamkn api dn sejukkn)

1 sudu teh soda bikhabinat*
1 sudu teh baking powdr*
2 cwan tpong *
semua bahn betanda * ni di ayak 2x yek spaya teksturnye lagi haluss gebuss

1 sudu teh ovallate*
3 biji telur*
1 cwan gula di blender halus*
(semua bahan betanda * ni d mixer 6 minit sampai gebus dn kembang )

caranya:
panaskn dulu air kukusan,pastu sapukn loyang ke, acuan ke dgn minyak ckit yek spaya tak melekat.lagi cntik klu gune papercup..naik gebusss pastu leh lah wat stail cup cake..

Camporkn bahan yg di mixer tadi dgn gula hangus, lepas tu cmporkn dgn tpong gandum sedikit demi sedikit dan mixer sebati dn kembang yek.pastu tuang dlm loyang /acuan apam /paper cup ..klu gune loyang kukus dlm 40 minit api sederhana.klu guna acuan atau papercup..kukus 6 minit je dh ckop.seeloknye balut tutup kukus tu dgn kain spaya air kukusan tu tak menitis dn akan buatkn pemukaan apam tu tak come.
selamat mencuba

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI