Sabtu, 21 September 2013

REALITI KEHIDUPAN DI SYIRIA

Realiti di Syria.

Sebuah keluarga sedang cuba menarik bakul berisi makanan secara senyap-senyap agar tidak dilihat penembak tepat Syiah
 — (betapa seksanya mereka hanya untuk mengisi perot  kemungkinan mereka bila2 masa terkena tembakan rejim syria lahanat.)
Keadaan di sebuah pasar di Syria yang musnah akibat serangan yang dilakukan oleh tentera rejim. Hasbunallhiwani'malwakiil. — 



Tidurlah wahai bidadari moga dikau berbahgia di syurga



Ada apa lagi yang masih tinggal di ladang kecilnya itu.. kebanyakan pokok-pokok yang telah mati kerana gas kimia dalam serangan kimia oleh Rejim Assad ..setiap kali saya berdiri bersama beliau di hadapan salah satu daripada pokok-pokok aprikot dia akan menarik nafas dalam dan mengeluh kemudian berkata "Saya telah menjaga mereka(tanaman aprikot) seperti anak-anak saya sendiri, mungkin suatu hari nanti Assad akan mengidamkan untuk makan aprikot dan bahawa dia mendapati tiada lagi buah aprikot yang tinggal .."

Dia teringat puluhan jiran tetangganya yang terbunuh dalam serangan, dan yang menyebut nama nama mereka satu persatu, setiap seorang daripada mereka yang terbunuh dalam serangan dan beliau menangis... kemudian dia berhenti menangis ..kemudian dia menangis lagi ...semua anggur dan beliau aprikot pokok,adalh hasil usahanya selama 70 tahun beliau bekerja keras di ladang .. Dia masih berasa sedih untuk membuang saki-baki buah-buahan di ladangnya kerana khuatir telah tercemar dengan bahan kimia ...

Dia masih ingat kematian lembu yang disayanginya dan meratapi kehilangannya seperti seorang penyair menangisi pemergian orang yang dicintainya ... terdapat dua pokok mati kekuningan.. mata saya terpandang ke atas kedua-dua pokok itu dan saya berkata kepadanya, "kedua-dua juga mati akibat gas kimia, kan?!" ... Satu soalan yang mana saya telah tidak begitu menanti jawapan... Tetapi saya terkejut apabila dia menjawab, "Tidak sayang saya, mereka mati sebelum serangan kimia, kita tidak mahu menuduh sesiapa"

Adakah anda percaya bahawa?! Rejim Assad membunuh segala-galanya dalam ladang, semua ketidakadilan dan kekejaman ini Assad lakukan kepada dia, tetapi dia tidak mahu berbohong apabila terdapat dua pokok telah mati sebelum serangan.. meskipun dia boleh berkata ia adalah disebabkan rejim Assad ... Bagaimana jujur seorang lelaki tua ini beliau memiliki hati yang baik ...

Gambar anjing yang mati bergelimpangan di bawah pokok di kawasan Zamalka, di mana senjata kimia telah digunakan oleh rejim Assad, Syria . Dipetik melalui New York Daily News. 


Dan apabila hidup memaksa kita melakukan segalanya..
Bashar menghabiskan masa selama 50 tahun menyeksa rakyat Syria. Dan mengambil masa 3 tahun untuk menghapuskan rakyatnya sendiri.

Maka anak kecil ini nekad memulakan untuk menawarkan khidmatnya kepada revolusi Syria. Beliau mula bekerja sebagai mekanik kepada mujahideen FSA. Terima kasih saudaraku.




Kanak-kanak kecil ini bukanlah seorang penjenayah!

Rejim Bashar telah menggunakan senjata kimia (bom Napalm) untuk membunuh anak ini.



Tak terucap dengan kata-kata !
Seorang kanak-kanak lelaki membersihkan darah syuhada' ahli keluarganya



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI