Isnin, 13 Disember 2010

kerabu kacang panjang dan betik muda


kerabu kacang pnjng dn betik muda ni dh memang jdi febret kami anak beranak.tiap2 bulan mesti  ada menu kerabu..tak kisah lah kerabu ape pon.memang sedap kalau di tumbuk dgn ikan selayang/kembung bakar.apelagi tmbhkn cili api biar pedas..memamng kow kow tau
resepinya:
1 biji betik sederhana masak jgn muda sngat ye
1 ikat kcng pnjng
4/5 biji limau nipis di ambil jus nya
6 ulas bawang merah *
10 biji cili api *
3 ekor ikan kembung di bakar *
sesudu udang kering yg dah di celur sikit untuk melembutkn *
1/2 sudu teh lada hitam *
sedikit belacan *  kalau suka
 caranya:
ptong dn saga betik halus2
kcng pnjng di potong kecik2 dn halus
bahan2 yang betanda * di tumbuk besama2 hingga lumat
kemudian gaulkn sekali dgn betik dn kcng pnjng, perahln dgn 4 biji limau nipis/kasturi, rasakn garam dn ajinamoto.selmat mencuba. memang sedap tau

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

setiap pertanyaan boleh whatssup atau sms saya 019-8013761 terima kasih

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

KALAU DAH BEKENAN, JOM ORDER

Jom Shopping di facebook..
Pilihan di tangan anda.
Pilih,order,beli dan guna.
CARA-CARA ORDER
1-PILIH BARANG
2-Whatsupp 019-8013761 @ mesej FB
@ SMS SAYA 019-8013761
3-DAH TRANSFER..SILA SERTAKAN BUKTI PEMBAYARAN melalui vWhatsupp atau pon sya chek terus di internet banking
4-SAYA TERIMA DUIT..BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER.
JIKA ANDA TRANSFER DARI BANK LAIN KE BANK LAIN CONTOH CIMB - MAYBANK.. SILA SERTAKAN RESIT/ BUKTI PEMBAYARAN.. SEBAB INI AKAN MENGAMBIL MASA 3 HARI BEKERJA BARU MASUK BANK SAYA..KEMUDIAN BARU SAYA AKAN PROCEED ORDER YEA
5-LEPAS TU BARU SAYA POS
6- LEPAS POS SAYA AKAN SMS NUM TRACKING POS LAJU
DAN UPDATE DI WALL FB
untuk cek status brang anda blh cek di sini k >>http://www.poslaju.com.my/track.aspx << .. just masukkan tracking num anda.. ^^TERIMA KASI